Egenlagde lister i To Do kan deles med andre i tilfeller hvor to, eller et fåtall, personer har behov for et felles sted å ha oversikt over oppgaver. I større sammenhenger vil man heller opprette et team i Microsoft Teams og bruke Planner, men for mindre behov kan en liste i To Do være nok til å dekke det behovet man har. Her skal vi vise fremgangsmåten for hvordan man kan dele en liste i To Do.
Dele en liste

- Høyreklikk på listen du har opprettet
- Velg Del liste
(Du kan også bruke valget Del øverst til høyre)

- Klikk på Opprett kobling til invitasjon
- Her kan du velge Inviter via e-post, da vil systemet opprette en ny e-post med emne, en kort tekst og kobling til listen
- Eller du kan klikke på Kopier kobling og sende koblingen på en hvilken som helst måte
OBS! Lenken du sender er ikke begrenset til kun å fungere for den/de du har sendt den til, det er en lenke som kan brukes av alle internt som mottar den på en eller annen måte.
Bli med i en liste
Når den/de du sender koblingen til klikker på denne må de gjennom en et par korte steg for å få tilgang til listen.

Så fort dette er gjort har begge/alle listen tilgjengelig i sin To Do. Da har de dermed en felles oversikt over oppgaver.
Administrere delt liste
Personen som opprettet, og delte, listen har også mulighet til å administrere denne.

- Klikk på delingsknappen øverst til høyre når du er i listen
- Du kan fjerne enkeltpersoners tilgang ved å krysse de ut
- Via Behandle tilgang kan du sørge for at tilgangen begrenses til de som er inne i listen pr nå, og du kan avslutte delingen for alle
Hev din To Do-kompetanse
Delta på et av våre To Do kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med To Do!
Sjekk også vår YouTube-kanal for videoer om Microsoft 365.