Oppdag hvordan du kan ta dine Power BI Desktop-rapporter til et helt nytt nivå med bokmerker! Med bokmerker kan du skape enda mer interaktive og informative rapporter som gir en dypere innsikt og gjør det enklere for brukere å utforske dataene. Lær hvordan du enkelt kan legge til navigasjonsmuligheter, sammenligne forskjellige visninger av data og spore rapporthistorikken. Utforsk potensialet til Power BI Desktop-bokmerker og ta din dataanalyse til neste nivå.
Slik oppretter du et bokmerke i PBI Desktop
La oss nå utforske noen nøkkelpunkter for å opprette bokmerker.
Gjør følgende:
- Lag de ønskede tilpasningene og filtreringene i rapporten din.
- Klikk på “Vis” -fanen, og velg “Bokmerker” for å åpne Bokmerke-panelet.
- Klikk på “Legg til”
- Fra «…»-menyen velg «Gi nytt navn»
For å opprette flere bokmerker gjenta alle trinn for hver unik visning eller tilstand du ønsker å lagre.

Test og Del
Test bokmerkene dine for å sikre at de fungerer som forventet. Deretter kan du dele rapporten din med kolleger eller interessenter, slik at de kan utforske og bytte mellom visningene dine.

Ved å bruke bokmerker i Power BI kan du tilby en mer engasjerende og tilpasset opplevelse for rapport-lesere når de utforsker dataene dine i rapporter og dashbord.
Hev din Power BI-kompetanse
Delta på et av våre Power BI kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med Power BI!
Sjekk også vår YouTube-kanal for korte videoer om Power BI.