KnowledgeGroup - Kurs i Oslo sentrum - Microsft 365 kurs

< Tilbake

Kopiere en Planner-plan til et annet team

Hvis du har en plan som fungerer godt for et bestemt prosjekt eller formål, kan du spare tid og krefter ved å kopiere planen til et annet team i Microsoft Teams. På denne måten kan du gjenbruke oppgavene, etikettene og samlingene som allerede er opprettet, og tilpasse dem etter behov. Du kan også kopiere en Planner-plan til det samme teamet hvis du vil ha en mal for fremtidige prosjekter. Dette er noen av fordelene med å kopiere en plan:

  • Du kan bevare strukturen og organiseringen av oppgavene, inkludert forfallsdatoer, sjekkliste og beskrivelse.
  • Du kan beholde de samme etikettene og samlingene som hjelper deg med å kategorisere og filtrere oppgavene.
  • Du kan redigere eller legge til nye oppgaver, etiketter eller samlinger etter at du har kopiert planen, uten å påvirke originalen.

fremgangsmåte for å kopiere en plan

Skjermbilde av verktøylinjen i Planner hvor du kan kopiere en plan til et annet team.
  1. Åpne den aktuelle planen i Planner i nettleseren
  2. Klikk på Mer (…) øverst på verktøylinjen
  3. Klikk på Kopier plan
Skjermbilde av dialogboksen for å kopiere en Planner-plan til et annet team.
  1. Gi kopien ønsket navn
  2. Velg hvilket team planen skal kopieres til (du kan også opprette et nytt)
  3. Velg hvilke egenskaper fra originalen du ønsker å ha med over til kopien
  4. Klikk på Kopier plan

Da har du fått et «ferdig» rammeverk som kan tilpasses og justeres ved behov. På den måten slipper man å opprette hele strukturen og alle oppgaven på nytt hver gang man skal i gang med f.eks. et nytt prosjekt. Å kopiere en eksisterende Planner-plan til et annet team er en utmerket måte å spare tid og samtidig slippe å måtte gjøre en jobb som kan være både omfattende og «kjedelig».

Hev din Planner-kompetanse

Delta på et av våre Planner kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med Planner!

Sjekk også vår YouTube-kanal for videoer om Microsoft 365.