Hvis du har en plan som fungerer godt for et bestemt prosjekt eller formål, kan du spare tid og krefter ved å kopiere planen til et annet team i Microsoft Teams. På denne måten kan du gjenbruke oppgavene, etikettene og samlingene som allerede er opprettet, og tilpasse dem etter behov. Du kan også kopiere en Planner-plan til det samme teamet hvis du vil ha en mal for fremtidige prosjekter. Dette er noen av fordelene med å kopiere en plan:
- Du kan bevare strukturen og organiseringen av oppgavene, inkludert forfallsdatoer, sjekkliste og beskrivelse.
- Du kan beholde de samme etikettene og samlingene som hjelper deg med å kategorisere og filtrere oppgavene.
- Du kan redigere eller legge til nye oppgaver, etiketter eller samlinger etter at du har kopiert planen, uten å påvirke originalen.
fremgangsmåte for å kopiere en plan

- Åpne den aktuelle planen i Planner i nettleseren
- Klikk på Mer (…) øverst på verktøylinjen
- Klikk på Kopier plan

- Gi kopien ønsket navn
- Velg hvilket team planen skal kopieres til (du kan også opprette et nytt)
- Velg hvilke egenskaper fra originalen du ønsker å ha med over til kopien
- Klikk på Kopier plan
Da har du fått et «ferdig» rammeverk som kan tilpasses og justeres ved behov. På den måten slipper man å opprette hele strukturen og alle oppgaven på nytt hver gang man skal i gang med f.eks. et nytt prosjekt. Å kopiere en eksisterende Planner-plan til et annet team er en utmerket måte å spare tid og samtidig slippe å måtte gjøre en jobb som kan være både omfattende og «kjedelig».
Hev din Planner-kompetanse
Delta på et av våre Planner kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med Planner!
Sjekk også vår YouTube-kanal for videoer om Microsoft 365.