Hvis du har behov for å lage andre oversikter enn det Planner-verktøyet gir tilgang til så kan løsningen være å eksportere planen til en Excel-fil. Deretter kan du bruke vanlig Excel funksjonalitet for å oppnå dette. Eksport av Planner-oppgaver er også en måte å lage en oversikt over flere planer. Det kan for eksempel være aktuelt for et team som har benyttet flere planer innad i teamet.
OBS! Når man eksporterer en plan til Excel, opprettes det ikke noen kobling mellom Planner og Excel. Gjøres det endringer på oppgavene i Planner må i så fall planen eksporteres på nytt.
Muligheten for å eksportere til Excel må gjøres via Planner-verktøyet i nettleseren, det er ikke tilgjengelig som et valg via Tasks levert av Planner fanen i Teams.
Åpne planen i Planner i nettleseren, enten via:
- Velg Planner i App-menyen øverst til venstre i nettleseren (klikk på Utforsk alle appene dine dersom du ikke ser Planner på menyen)

- Gå til adressen https://tasks.office.com
- Hvis planen er lagt til som en fane i en kanal i teamet kan du åpne fanen og velge Gå til nettstedet via fane-menyen

Eksportere til Excel

- Klikk på …-valget på verktøylinjen øverst
- Velg Eksporter plan til Excel fra menyen
Det lastes da ned en Excel-fil og denne lagres som standard i Nedlastinger-mappen på din PC. Dette er en helt vanlig Excel-fil som du kan bruke vanlig Excel funksjonalitet til det du måtte ønske.

Hev din Planner-kompetanse
Delta på et av våre Planner kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med Planner!
Sjekk også vår YouTube-kanal for videoer om Microsoft 365.