KnowledgeGroup - Kurs i Oslo sentrum - Microsft 365 kurs

< Tilbake

Angrefrist på utgående e-post i Outlook

Ved å sette opp en regel i Outlook, i form av en angrefrist, kan du sørge for at all utgående e-post blir liggende i utboksen i for eksempel to minutter før de sendes. Om du angrer på at du sendte en e-post, kan du åpne den i utboksen og gjøre de handlingene du ønsker.

Gjør følgende:

  1. Start Outlook.
  2. Velg E-post, på kategorien Hjem, klikk på Regler og velg Behandle regler og varsler.
    Dialogboksen Regler og varsler åpnes.
  3. Velg knappen Ny regel oppe i venstre hjørne.
    Vinduet for regelveiviseren åpnes.
  4. Velg Bruk regel på meldinger jeg sender.
  5. Klikk Neste.
  6. Klikk Neste og bekreft med Ja, at denne regelen skal gjelde for alle meldinger som sendes.
  7. Velg Utsett levering med flere minutter (nederst i listen).
  8. Under Trinn 2 klikker du på flere og angir antall minutter sending skal utsettes.
  9. Klikk Neste og Neste.
  10. Angi et navn for regelen, f.eks. Angrefrist.
  11. Klikk Fullfør, OK og OK.

Da har du opprettet en angrefrist for e-post. Send en e-post til deg selv, om du åpner utboksen etterpå kan du se at den blir liggende der i angitt tid. Fra utboksen kan du slette e-posten eller åpne og endre den. Husk eventuelt å klikke Send om du har åpnet den, ellers blir den permanent liggende i utboksen.

Merk at denne regelen kun gjelder Outlook klienten den opprettes i.

Hev din Outlook-kompetanse

Delta på et av våre Outlook kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med Outlook!

Sjekk også vår YouTube-kanal for korte videoer om Outlook.