Ved å sette opp en regel i Outlook, i form av en angrefrist, kan du sørge for at all utgående e-post blir liggende i utboksen i for eksempel to minutter før de sendes. Om du angrer på at du sendte en e-post, kan du åpne den i utboksen og gjøre de handlingene du ønsker.
Gjør følgende:
- Start Outlook.
- Velg E-post, på kategorien Hjem, klikk på Regler og velg Behandle regler og varsler.
Dialogboksen Regler og varsler åpnes. - Velg knappen Ny regel oppe i venstre hjørne.
Vinduet for regelveiviseren åpnes. - Velg Bruk regel på meldinger jeg sender.
- Klikk Neste.
- Klikk Neste og bekreft med Ja, at denne regelen skal gjelde for alle meldinger som sendes.
- Velg Utsett levering med flere minutter (nederst i listen).
- Under Trinn 2 klikker du på flere og angir antall minutter sending skal utsettes.
- Klikk Neste og Neste.
- Angi et navn for regelen, f.eks. Angrefrist.
- Klikk Fullfør, OK og OK.
Da har du opprettet en angrefrist for e-post. Send en e-post til deg selv, om du åpner utboksen etterpå kan du se at den blir liggende der i angitt tid. Fra utboksen kan du slette e-posten eller åpne og endre den. Husk eventuelt å klikke Send om du har åpnet den, ellers blir den permanent liggende i utboksen.
Merk at denne regelen kun gjelder Outlook klienten den opprettes i.
Hev din Outlook-kompetanse
Delta på et av våre Outlook kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med Outlook!
Sjekk også vår YouTube-kanal for korte videoer om Outlook.