KnowledgeGroup - Kurs i Oslo sentrum - Microsft 365 kurs

< Tilbake

Bruk av Utklippstavlen i Office

Bruk av Utklippstavlen i Office gir deg oversikt over opptil 24 ulike kopierte elementer på tvers av Office-programmene. Dette gjør at du kan jobbe enda mer effektivt med Klipp ut (Ctrl + X), Kopier (Ctrl + C) og Lim inn (Ctrl + V). Om du for eksempel skal samle inn informasjon til et dokument, kan du først kopiere fra forskjellige Office-filer, for til slutt å lime inn fra Utklippstavlen. Bruksområdene er mange!

Gjør følgende for å åpne Utklippstavlen i Office:

  1. Start enten Excel, Word, Outlook eller PowerPoint.
  2. Åpne Utklippstavlen

Vinduet for Utklippstavle åpnes. Legg merke til at den viser både tekst og bilder.

Alt du kopierer i Office havner på tavlen. Du kan enkelt klikke på elementet, og lime det inn eller slette det. Uavhengig av hvilket Office-program du jobber i vil du ha tilgang til de samme utklippene.

Nederst på Utklippstavlen finner du knappen Alternativer, der kan du stille inn hvordan tavlen skal fungere.

Viktig! Det kan være smart å huke av for Vis Office-utklippstavle når Ctrl + C trykkes to ganger (marker tekst, hold Ctrl nede, trykk C to ganger raskt). Da får du enkelt tilgang til tavlen når du ønsker å bruke den.

Hev din IT-kompetanse

Delta på et av våre Microsoft-kurs og lær hvordan du jobber smart og effektivt med Microsoft-programmer!

Sjekk også vår YouTube-kanal for korte videoer om ulike Microsoft-programmer.