Jobb smart med lister og tabeller i Excel – Nivå 2
18949
kr 1 690,00
Få en grunnleggende innføring i hvordan man effektivt jobber med data i lister/tabeller! Varighet: 2 timer
På lager
1
Produktdetaljer
Kurssted:Digitalt via Teams
Undervisningsform:Webinar
Varighet:2 timer
Niva:Nivå 2 – Grunnleggende
Video:Ja
Om Jobb smart med lister og tabeller i Excel
Jobber du med store datamengder? Vil du få kontroll over dataene dine? Har du problemer med utskrift fra Excel? Her vil du få kjennskap til en rekke gode og smarte metoder for å jobbe med lister og tabeller.
Gjennomføring
Webinaret varer i 2 timer bestående av to deler a 45 minutter. Hver økt avsluttes med en 10 min spørsmålsrunde. Mellom øktene er det 10 minutters pause.
Dette webinaret kan også spesialtilpasses og holdes internt kun for dere digitalt eller fysisk.
Hvorfor delta på kurset?
Få forståelse for hva som er en god liste og hvilke fordeler det innebærer
Lær hvordan man strukturerer data og å lager enkle rapporter
Se hvordan man tilpasser en liste til utskrift
Detaljert agenda
Prinsipper for å arbeide med lister
Få med deg råd og regler som gjelder for et godt grunnlag
Effektiv merking og navigasjon
Flere måter å sortere grunnlaget på
Sortering etter verdier
Sortering etter cellefarge, skriftfarge og celleikon
Sortering etter egendefinert liste
Delsammendrag
Lag enkle rapporter ved å bruke delsammendrag verktøyet
Kopiere delsammendrag
Filtrering
Se hvordan du finner relevante data i et stort grunnlag
Filtrering etter farge og ikon
Fryse første rad og første kolonne
Skjule / vise rader og kolonner
Utskriftinnstillinger
Tilpass utskrift til en side
Gjenta rader eller kolonner ved utskrift av flere sider