Realiser gevinstene i Microsoft 365 og team i Teams – Nivå 1
Om Realiser gevinstene i Microsoft 365 og team i Teams
På denne diskusjonsbaserte verdiskapningsworkshopen får dere god forståelse for hvordan dere kan realiserer gevinstene i Microsoft 365 og team i Teams ved å jobbe etter best practice. Vi går blant annet i detalj på de metodiske og funksjonelle forskjellene mellom e-post, en-til-en chat og gruppechat, målt opp mot det å forvalte arbeidsrelatert dialog og dokumenter i team i Microsoft Teams. Dere vil også forstå hvordan dere kan gå frem for å lage en god lagringsstruktur basert på team og kanaler. Få kunnskapen om hva en slik endring innebærer, og hva som skal til å endre arbeidskultur. Mange som deltar på denne workshopen får en aha-opplevelse, og innser at de ikke egentlig har forstått hva overgangen til Microsoft 365 og team i Teams handler om!
Workshopen holdes kun bedriftsinternt. Sesjonen kan tilpasses og kjøres i deres eller våre lokaler, eller digitalt via Teams. Ingen begrensning på antall deltagere, men vi anbefaler ikke flere enn 10 stk.
Workshopen inkluderer et 1-times planleggingsmøte via Teams i forkant.
Hvorfor bestille workshopen?
- Forstå verdien med å jobbe i M365 og team
- Se hvordan man jobber etter best practice
- Få eksempler på gode retningslinjer rundt dialog og lagring
- Lær hva som skal til for å endre arbeidskultur
- Forstå hva en åpenhetskultur innebærer
- Gjør dere klare til å hente ut verdien av Microsoft 365 Copilot
Detaljert agenda
- Formålet med workshopen
- Forståelse for hvorfor riktig bruk av team i Teams og M365 er viktig
- Hva endringen av arbeidskultur innebærer
- Hva som skal til for å lykkes
- Utfordringer med hvordan dere samarbeider i dag
- Lagring av dokumenter
- Utfordringer med e-post
- Utfordringer med en-til-en chat og gruppechat
- Bruk av personlige tjenester (OneDrive, Outlook og Chat-app i Teams)
- Søk og gjenfinning av informasjon
- Bruk av skygge-IT
- Åpenhetskultur
- Hva er Microsoft 365?
- Tjenester
- Enhetlige verktøy for alle ansatte
- Livslang læring
- Hva er et team i Microsoft Teams
- Hvordan er tjenester integrert i teamet
- Hvordan er team strukturert
- Hvor abstrakt er det egentlig å lagre i «skyen»?
- Informasjonsteam vs. Arbeidsteam
- Forbedret opplevelse rundt arbeidsdokumenter
- En versjon av filen som ligger ett sted
- Samtidig redigering
- Versjonering – se hvordan filen så ut før
- Tilgang uavhengig lokasjon eller enhet (pc/mobil/nettbrett)
- Offline med synkronisering
- Enkelt å dele med interne og eksterne
- Bedre dialog, samarbeid og oversikt
- Strukturert dialog i kronologisk rekkefølge
- Dialog og arbeidsdokumenter forent på en flate
- Dialog er åpen og tilgjengelig for de den er relevant for
- Dialog og innhold ikke bundet til enkeltpersoner
- Sikker dialog som ikke kan videresendes
- Relevante ressurser samlet ett sted
- Oppfølging av aktiviteter og oppgaver
- Gevinster med en åpenhetskultur
- Felles retningslinjer for lagring og dialog
- Livssyklus
- Dokumenter
- SharePoint-områder/team
- Klargjøre for Microsoft 365 Copilot
- Hva skal til for å lykkes med en endring i arbeidskultur
- Endringen er vanskeligere for de med rutiner og systemer som fungerer
- Ofte personer med mye ansvar
- De som har tid satt av til å holde oversikt
- Veien videre

